Translate

poniedziałek, 4 listopada 2013

Przepis na murzynka z jabłkami

Jestem właśnie na diecie i dopadła mnie chęć na murzynka. Raczej się nie złamię i go nie upiekę ale podzielę się z Wami przepisem.
Muszę przyznać,że różnie u mnie z pieczeniem i gotowaniem ale ten murzynek ZAWSZE wychodzi pysznie!

Wykonanie:
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • 3-4 łyżki kakao
  • 1/2 szkl wody
  • 1 szkl cukru
Wszystko rozpuścić na małym ogniu i zagotować. Odlać 1/2szkl powstałej masy na polewę.
Ostudzić.

  • 4 jajka
  • 2szkl mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
Do ostudzonej masy dodać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i ubitą na sztywno pianę z białek.
Ważne aby pianę wymieszać delikatnie łyżką (ciast będzie bardziej puszyste).
  • jabłka (kiedyś dodałam truskawek i też było pyszne)
Na końcu dodać pokrojone jabłko i wymieszać delikatnie łyżką.

Ciasto wlać na blachę (u mnie zawsze tortownica o średnicy 23cm) i włożyć do nagrzanego piekarnika (180st C) na ok 50min.

Jak ciasto przestygnie polać odłożoną polewą (ja zawsze dodatkowo posypuję wiórkami kokosowymi).


Smacznego!!!

Ps. kiedys dołączę zdjęcie :p

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz